Definicja franchisingu
Bardzo ważnym terminem, który powinien znać każdy człowiek związany z branżą marketingową, jest tak zwany franchising. Jak sama nazwa wskazuje, jest to słowo zaczerpnięte z obrazów olejnych w sprzedaży języka francuskiego i oznacza ścisłą współpracę opartą na systemie kupna oraz sprzedaży pewnych produktów. Współpraca dotyczy tutaj dwóch stron: niezależnego przedsiębiorcy oraz jego poszczególnych klientów lub klienta. Definicja franchisingu.
Ta druga strona to tak zwany…
Ta druga strona to tak zwany franczyzobiorca, a więc osoba, która kupuje od przedsiębiorcy pewne produkty, jakie on oferuje. Natomiast pierwsza strona to franczyzodawca, a więc osoba, która dyktuje warunki oraz ustala pewne prawa, na których ma przebiegać cały system współpracy. Trzeba wiedzieć, że całość tej transakcji oparta jest na tak zwanej umowie franczyzy. Franczyza musi bowiem przebiegać zgodnie z prawem, w przeciwnym razie staje się nielegalna. Tylko przestrzeganie tych praw i wywiązywanie się z wyznaczonych odgórnie obowiązków zawartych w umowie sprawi, iż franchising będzie przebiegał prawidłowo, sprawnie oraz z zyskami dla obu stron, a na tym właśnie powinno zależeć zarówno franczyzobiorcy, jak i franczyzodawcy.
W przeciwnym razie umowa może zostać od razu zerwana i nikt nie będzie miał z tego żadnych korzyści.